NABÍDKA SLUŽEB 

výtvarné práce dětí

Speciálně pedagogické centrum Hurbanova poskytuje služby dětem a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou vymezeny jako standardní činnosti ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách ve znění vyhlášky č. 116/2011 Sb. Naše SPC se zaměřuje na klienty s mentálním a tělesným postižením a přidruženými vadami.

STANDARDNÍ ČINNOSTI

  • Vyhledávání žáků se se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • komplexní diagnostika žáka (speciálně pedagogická a psychologická),
  • tvorba plánu péče o žáka (strategie komplexní podpory žáka, pedagogicko-psychologické vedení apod.),
  • přímá práce s žákem (individuální a skupinová),
  • včasná intervence,
  • konzultace pro zákonné zástupce, pedagogické pracovníky, školy a školská zařízení,
  • krizová intervence,
  • metodická činnost pro zákonné zástupce, pedagogy (podpora při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu),
  • kariérové poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • zapůjčování odborné literatury,
  • zapůjčování rehabilitačních a kompenzačních pomůcek podle potřeb žáků,
  • ucelená rehabilitace pedagogicko-psychologickými prostředky,
  • pomoc při inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřských, základních a středních škol, instruktáž a úprava prostředí,
  • všestranná podpora optimálního psychomotorického a sociálního vývoje žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v duchu tzv. ucelené rehabilitace (využívání prostředků pedagogicko psychologických, léčebných, sociálních a pracovních), tj. zajištění komplexní péče zaměřené nejen na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, ale na celou jeho rodinu,
  • vedení dokumentace centra a příprava dokumentů pro správní řízení,
  • koordinace činností s poradenskými pracovníky škol, s poradnami a středisky výchovné péče,
  • zpracování návrhů k zařazení do režimu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • zpracování návrhů individuálních vzdělávacích plánů,
  • tvorba, návrhy a nabídka speciálních pomůcek podle individuálních potřeb žáků.

 A DALŠÍ STANDARDNÍ ČINNOSTI SPECIÁLNÍ...